Quebec day for data valorization CRDM-IVADO 2019

October 28, 2019

Université Laval Center for Big Data Research (CRDM) and the Data Recovery Institute (IVADO) are pleased to invite you to the second edition of the Journée québécoise de valorisation des données!

This event is aimed at people involved in the field of big data at both the research and industry level and wishing to reflect on their work and their social significance.

In line with the first edition of 2018 that took place in Montreal (lien), this second edition in Quebec City will revolve around conferences and panels of experts in various fields including health, environment, governance, data and university-industry collaboration. Check out the full program ici  for more details.

A dinner and a closing cocktail will be served, encouraging exchanges among participants and stakeholders.

REGISTRATION

Hope to see you there,

The Organizing Committee: Vincent Goulet, Philippe Despres, Thierry Badard, Patrick Dallaire, Arnaud Droit, François Laviolette, Guillaume Chicoisne, Brian Moore, Lynda Robitaille, with the collaboration of the Institute Information Technologies and Societies of Laval University (ITIS).

CONFERENCES

DonneesClimatiques.ca: développer les capacités à utiliser l'information climatique pour prendre des décisions au Canada

Données Québec : Le carrefour collaboratif québécois en données ouvertes

L’importance de la valorisation des données pour la génomique